Lidres, Alexandre José de Deus

Function
  • Copyist
Biography

Alexandre José de Deus Lidres was active as a singer of the Seminário Patriarcal, 1787-?1795 (Fernandes 2009, ii, p. 216). By 1807, he was working as a music copyist, active not only at the Santa Igreja Patriarcal, but also at the Basílica de S. Maria Maior (Lisbon Cathedral), the Capela da Bemposta and Mafra (Marques 2012, p. 785). A receipt with his signature, recording payment for the copying of a mass and vespers for Mafra in 1807, leaves little doubt that he is copyist Ajuda2 in Marques 2012.

 

Cristina Fernandes, ‘O sistema produtivo da Música Sacra em Portugal no final do Antigo Regime: a Capela Real e a Patriarcal entre 1750 e 1807’, PhD thesis (Universidade de Évora, 2009).

António Jorge Marques, A obra religiosa de Marcos António Portugal (1762-1830): catálogo temático, crítica de fontes e de texto, proposta de cronologia (Lisbon, Biblioteca Nacional de Portugal, 2012).

Source(s)
Handwriting identifiers
C-Clef
  • Type 2
F-Clef
  • Type 2
G-Clef
  • Type 1
Single quaver (stem down)
  • Type 2
Watermark ID
Paper type ID
Images
  • 01 clave de dó
  • 02 clave de fá
  • 03 clave de sol
  • 04 colcheia haste baixo
  • 05 colcheia
  • 06 colcheias, semicolcheias
  • 07 mínima
  • 07 mínima
  • 08 semínimas
  • 09 semicolcheia
  • 10 pausa de semínima
  • 11 pausa de colcheia
  • 12 pausa de semicolcheia
  • 12 pausa de semicolcheia
  • 13 fermata
  • 14 sustenido
  • 15 bemol
  • 16 bequadro
  • 19 2-4
  • 19 3-4
  • 19 6-8
  • 19 C
  • 19 C barra
  • 20 forte
  • 20 forte
  • 20 forte
  • 20 piano
  • 20 piano
  • 21a Andante
  • 21a Largo
  • 21b Soprano
  • 21b Tenor
  • 21c violini
  • 21d Al Segno
  • Sheet